Kdaj bi se nek mojster odločil uporabiti kvalitetno brusilno napravo, namesto ročnega drgnjenja z brusnim papirjem? Odgovor je po eni strani enostaven, da ga vsak mojster razume - računovodje pa znamo k tem tudi še kaj dodati!

Vstop digitalne dobe je radikalno spremenil način, kako podjetniki in poslovneži opravljajo svoje finančne transakcije. Danes so finančne storitve za podjetnike bolj dostopne kot kadarkoli prej, saj tehnološka inovacija omogoča, da lahko zagotavljajo hitro, učinkovito in varno opravljanje finančnih poslov z uporabo inovativnih rešitev, imenovanih finančna tehnologija ali skrajšano fintech. Vendar pa se svet fintecha spreminja z vsako novo tehnološko rešitvijo, ki se vnaša na trg in tako oblikuje prihodnost finančnih storitev za podjetnike. V tem blogu bomo raziskali, kako fintech vpliva na svet poslovanja in kakšne spremembe se lahko pričakujejo v bližnji in daljni prihodnosti.

V današnjem času je finančna tehnologija (fintech) postala nepogrešljivo orodje za hitro, učinkovito in varno poslovanje, zlasti za podjetja. Podjetniki so začeli prepoznavati prednosti fintech ponudnikov v primerjavi s tradicionalnimi bančnimi institucijami, predvsem v smislu plačilnih sistemov. V tem blogu bomo raziskali, zakaj podjetniki pogosto izbirajo fintech ponudnike za svoje plačilne sisteme in kakšne prednosti to prinaša za njihove poslovne procese.

Ste se kdaj vprašali – ali ste z obstoječimi informacijskimi rešitvami še dovolj učinkoviti in konkurenčni? Ker spremembe na področju informacijskih sistemov in orodij še nikoli niso bile tako hitre kot v današnjih časih, se je treba ves čas seznanjati z novostmi, saj bo sicer zaostanek v produktivnosti težko nadoknadit.

Glavna obljuba informatikov, ko so v sodobno poslovanje – tudi računovodskih servisov – začeli uvajati računalnike in stroje je bila, da nam bo tehnologija pomagala prihraniti na času in denarju. Pa nam je? Tipičen primer izjemnega napredka in inovativnosti poslovanja so rešitve Fintech podjetij – hkrati pa računovodjem povzročajo mnogo preglavic… marsikdaj potarnajo, da imajo občutek, da so se vrnili 10 let nazaj (v smislu načina obdelave te dokumentacije)

Pojme učinkovitosti in produktivnosti niso iznašle mlade generacije podjetnikov in predavateljev. V vsakem resnem računovodskem servisu so se že od nekdaj lotevali vprašanj kako čim bolje organizirati delovne procese in kako stranko »pripeljati čez mesec«. Vendar pa mnoge dobre prakse – kot so sistematično arhiviranje, označevanje, fascikli Dofe, IFE, uporaba črtnih kod in še marsikaj – dandanes nadomešča digitalizacija in temu podrejeni sistemi.

Računovodski servisi so tako kot ostale organizacije podvrženi nenehnim spremembam – v zadnjih letih še posebej v znamenju digitalizacije. Vendar kot sem že v članku o Digitalni računovodski zmedi opredelili – sama digitalizacija poslovanja (podjetnikov in tudi računovodij) še ne pomeni večje učinkovitosti. Kaj so torej osnovni koraki, ki jih morajo računovodje narediti za večjo produktivnost?

Priznam, da me ob knjiženju pogosto prešine misel – pa dobro no, kam smo prišli Govorim o delu računovodij in tem, da se obseg dokumentacije, ki jo obdelujemo nikakor ne zmanjšuje, temveč ravno nasprotno – se povečuje. Povečuje se število računov, število transakcij in vsega pripadajočega, vedno več je raznih parametrov in pragov, ki jih moraš kot računovodja spremljati. In ob tem naj bi bilo vse to vključeno v ceno naših storitev. Le kako, če pa je poslovanje 5x bolj kompleksno, kot je bilo.